2013. november 28., csütörtök

Más(odik hó)nap

Ezt is megértük, két hónapja távol az atyai háztól és az anyai szoknyától és még mindig életben, sőt általában jól vagyok. Az idő még mindig nagyon gyorsan múlik, már lassan a vizsgaidőpontokat tervezgetem, még a kötelező irodalmat is elkezdtem kijegyzetelni a héten. Az október végén összeírt szempontok mentén is sikerült haladni: a bakancslistán egyre több tétel van kipipálva (bár félek, hogy a Palma beli fagyizásról le kell mondanom); irodalomórán megismertem egy olasz srácot, nagyon durva arc (olyan konzervatív, hogy még a második vatikáni zsinatot sem tudta földolgozni, úgyhogy latin misére jár, és ő az első olyan külföldi, akit pozitívan hallottam nyilatkozni az Orbán-kormányról); az OTKA-s/szakdolgozatos okleveleimet meg fölnyomtam az Infocusba, már "csak" a tartalmi földolgozás maradt hátra.

A napok a rendes kerékvágásban teltek a héten, kedden már nem kockáztattam meg a Cuccagnat, mert pokoli hideg van. Nagy kár volt a téli cuccot otthon hagyni, de pótlólag beruháztam a Decathlonban sapka-sál-kesztyűt meg meleg zoknikat. Szerdán cineforum helyett elmentünk egy buliba, amit több német is ajánlott egymástól függetlenül, úgyhogy bizalmat szavaztunk a dolognak. A botteilon, ami egyébként a lateráni bazilikával szemben zajlott, elég fogvacogtató volt, dupla zokniban fáztak a lábujjaim. Egyedül a házipálinka jelentett némi melegséget, volt is rá igény. Maga a parti tényleg jobban tetszett, mint az eddigiek, normálisabb (megkockáztatom: táncolható) zenék, konszolidáltabb italárak voltak. Bár (és itt jön a cím zárójelöletlen része) a minőségük erősen megkérdőjelezhető, röviditalból pedig csak vodkanarancsot voltak hajlandóak adni. Azt is valami olyan flakonból töltötték ki, amibe Isten tudja mikor, mit tettek bele. Ma úgy megfájdult tőle a fejem, mint ritkán eddigi életemben.
Egyébként ma szereztem nyomtatópapírt, hogy ennyivel hozzájáruljak a házi iroda beindításához (Ahmad és Lorenzo nemrég vett egy nyomtató-fax-fénymásoló-scannert), aztán gyorsan ki is nyomtam a learning agreementemet (végre sikerült megtalálni a megfelelő kódokat és tantárgycímeket a kitöltéshez), és elvittem Sárközy tanár úrhoz aláíratni. Útközben az economián ebédeltem, ez a közgáz kar menzája, ahol elvileg lehetne másodiknak is pizzát venni, de még sose volt türelmem kivárni.
A héten egyébként volt egy komolyabb bullshit-gyanú, a drágalátos kari tanács megváltoztatta a Tanulmányi és vizsgaszabályzatot úgy, hogy mégsem jár az erasmusosoknak a kedvezményes vizsgaidőszak. Most úgy néz ki, hogy ha beküldünk a tanulmányi bizottsághoz kérvényt, akkor mégis rendben leszünk (bár lehet, hogy csak február végéig kapunk haladékot, nem március idusáig). Igazából ez állati gerinctelenség az otthoni vezetés részéről, és nem is értem, hogy mi haszna/célja lenne. Támogatják a mobilitást, csak ellehetetlenítenek közben otthon? Ezer hála...
A hét hátralevő része sok jóval kecsegtet, majd jön a beszámoló!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése