Utána találkoztunk egy követségi alkalmazottal, akit a Morzsa kocsmában ismertünk meg, és Dórival. Együtt elmentünk a Porta Portesére, amit többé-kevésbé sikerült is bejárni, mielőtt teljesen bezárt volna kettő körül. Túlsúlyban voltak a turkálók, a kínai bóvlielektronikát árulók asztalai és a szabadtéri antikváriumok, de azért volt egy "Best of communism" jellegű stand is, ahol vadászpilóta kezeslábastól kezdve a nálunk is rendszeresített, bab alakú alucsajkáig (10 euró) minden megtalálható volt. Katonai göncöket több helyen is árultak, a legjobban az 5 euróért vesztegetett terepszínű dzsekik döbbentettek meg, amikkel szemben normális esetben nincsenek komoly ellenérzéseim, na de hogy CORRECTIONS felirattal a hátán ki veszi meg... Viszont remek cserkészing-alapanyagokat is láttam 2 eurótól (otthon újat tízszer ennyiért lehet venni). A LEGO minifigura sorozatok csalódott gyűjtőinek is érdemes útba ejtenie a helyet, mert itt már átlátszó zacskóban lehet megszerezni a darabokat (persze alapos felárral). Jót röhögtem még a nyomtatópatront utántöltő injekciós tűn is.
Visszasétáltunk a S.Maria in Cosmedin magasságáig, ahol különváltunk. Hazatérés előtt még benéztem a San Giorgio in Velabróba, egy kedves, bejáratott helyemre, meg a Sant'Anastasiába, ami viszont egy kicsit jellegtelen barokk templom.
A hazafelé út is tanulságos volt, a villamos vezetőfülkéjében felfigyeltem egy fejjel lefelé fölragasztott felhívásra, hogy hogyan kell üzemképtelenné a járgányt a vezetőnek a fülke elhagyásakor. Sikerült róla kisütni a különböző villamostípusok neveit is. Ez alapján egy kis Wikipediás kutatás után kiderült, hogy az 5-14-19 vonalon legtöbbször közlekedő tragacsok közel 66 éve szolgálnak. Úgyhogy aki még egyszer a szovjet metrók korát szidja...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése