2013. október 3., csütörtök

Rendőrsztrájk

Első német kifejezés, amit megtanulsz? Guten Tag!
Első latin mondat, amit megtanulsz? Homeros fabulam claram narrat.
Első olasz szó, amit megtanulsz? sciopero (sztrájk)

Ezt is megértem, az első sztrájk Rómában. A rendőröknek (Polizia Municipale) nem tetszik az új főnök, úgyhogy munkabeszüntetnek egy kicsit. Ennek olyan el nem hanyagolható következményei vannak, hogy többek közt a Porta Maggiore csomóponton szinte lehetetlen áthaladni akár autóval, akár tömegközlekedéssel. Az amúgy egy durva hely, egyesíti a körforgalom, a kereszteződés, a vasúti kitérő és az aluljáró összes hátrányát. Körülbelül 7 utca és 3 villamosvágány torkollik bele, továbbá keresztülmegy rajta valami elővárosi járat is. Még a villamosoknak is van körforgalma, meg n kitérője, meg n+1 megállója, hogy ne tudj gyorsan átszállni.
Ma az egyetem felé a GoogleMaps által fél órásnak ígért út egy órába telt. Hazafelé már csak 40 perc volt, mert leszálltam a Porta Maggiore előtt és nem kockáztattam meg az újabb dugóba ragadást, hanem hazagyalogoltam.

Egyébként az egyetemen sikerült adószámot és menzakártyát szerezni, otthon pedig a legújabb kihívást a mosogató lefolyójának tisztítása jelenti. Még fél óra, hogy lássuk az eredményt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése