2013. október 4., péntek

Tiszteletkör, menzakoszt, séta

A mai központi programom a tutorom, Sárközy prof., meglátogatása volt. Az ő irodája az egyetemi városon (Citta Universitaria) kívül van, az összes nyelvszak a Villa Mirafioriba van "száműzve". [A napokban Kóta Péterrel beszélgetve megállapítottuk, hogy általában is érdekes következtetéseket lehet levonni az egyes karoknak szentelt épületek nagyságát és elhelyezkedését megfigyelve. - Az egyetemvárosból csak egy kis tömb a bölcsészeké.]
Így hát az egyetemnél fölpattantam a 310-es buszra, ami el is vitt a célhoz. Az egyetem korábban már leírt épületei és az albérlet lakótelepi környezete után igazi felüdülést jelentett ez a hely, egy tágas kert közepén álló villa, kevesebb emberrel, igényesebb stílusban.
A konzultáció nem volt hosszú, a tanár úr ajánlott néhány oktatót, válaszolt a tanév rendjére vonatkozó kérdéseimre és egy kicsit a tanszékek elhelyezkedéséről is beszélt. A távozás elég Columbósra sikeredett, kb. ötször fordultam vissza az ajtóból, mert valami mindig az eszébe jutott.
Ezután visszatértem az egyetemre, csekkoltam a kapott információkat, aztán betértem a menzára. Ez volt a nap fénypontja, a menzakártyámmal nagyon jutányosan, nagyjából egy otthoni menü áráért, kaptam egy egészen kiváló ebédet. Az első fogás kagylós tészta volt, a második tiroli gulyás. Ehhez jött még egy saláta, egy zsömle, egy joghurt és a végtelenített innivaló (kóla/narancs/ásványvíz/jegestea). Nem csalódtam az olasz menzában, bár nem túl meleg, de nagyon finom és laktató volt az ebéd.
A napot egy kis belvárosi sétával zártam, az egyetemről a Termini felé menet láttam egy gyönyörű villát, majd egyszer le is fotózom. Aztán bementem a Pantheonba, megnéztem a della Palma fagyizót, végül pedig elsétáltam a Piazza Navonara (ahonnan hiányzik már az öregúr, aki kesztyűbábokat táncoltatott). Fölfedeztem egy újabb királyos könyvesboltot, az ibs.it offline változatát a Termini mellett. Csorgott a nyálam rendesen. Jó dolog az e-book, de látni azt a sok új könyvet a polcokon... Meg persze DVD-k, Moleskine-k (a mai kedvencek a 2014-es naptár, amibe 2x4-es LEGO lap van építve, és a többféle matricával személyre szabható borítójú Star Warsos notesz), LEGO készletek, írószerek.
Ennyiben eléggé el is fáradtam, úgyhogy hazajöttem.
Amúgy ma van egy hete, hogy eljöttem otthonról és még nem sikerült sok embert megismerni, új barátságokat kötni; úgyhogy kicsit lapos a hangulatom, de legalább innen csak följebb lesz. Kéne inni egy Nastro Azzurrot. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése